מהות עומק הבונים החופשיים

לק"י


"לֹא תְאֻנֶּה אֵלֶיךָ רָעָה וְנֶגַע לֹא יִקְרַב בְּאָהֳלֶךָ"


(תהלים צא, י)





שנת הַלּוֹמֵד עַל־מְנָת לְלַמֵּד לִפְרט קטן


זֹהַר על בראשית דף כה ע"ב:

וְאִנּוּן עַזָּ"א וַעֲזָאֵ"ל דְּמִנַּיְיהוּ נִשְׁמַתְהוֹן דְּעֶרֶב רַב דְּאִנּוּן נְפִילִים דְּאַפִּילוּ גַּרְמַיְיהוּ לִזְנוֹת בָּתַר נְשַׁיָא דְּאִנּוּן טָבָאן.

זֹהַר על שמות דף קי"ט ע"ב:

וְאִתְּמַר בְּיִשְׂרָאֵל, (בראשית א) וְיִרְדוּ בִדְגַּת הַיָּם, מְמָנָן דְּיַמָּא, בְּסִטְרָא דְּנָחָשׁ, דְּהֲוָה שָׂרָה דְּמִצְרַיִם, דְּאִתְפָּשַּׁט בְּגָלוּתָא בַּתְרָאָה, מִיָּם עַד יָם. וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם, עִרְבּוּבְיָא בִּישָׁא. עֲמָלֵקִים, (בראשית ר"ה ע"א) נְפִילִים, תַּעֲרוֹבֶת דְּכָל אוּמִין, בְּכָל סִטְרָא, בְּגָלוּתָא בַּתְרָאָה, בֵּין בְּיִשְׂרָאֵל, בֵּין בְּיִשְׁמָעֵאל, בֵּין בְּעֵשָׂו. (באומות העולם) וּבַבְּהֵמָה, אִלֵּין בְּנֵי עֵשָׂו. דְּשׁוּלְטָנְתְּהוֹן בְּכָל הָאָרֶץ.


תרגום לִלְשׁוֹן הַקּוֹדֶשׁ:
ונאמר בישראל, (בראשית א) וְיִרְדּוּ בִדְגַת הַיָּם - הַמְמֻנִּים עַל הַיָּם בַּצַּד שֶׁל הַנָּחָשׁ, שֶּׁהָיָה שָׂרָהּ שֶׁל מִצְרַיִם, שֶׁהִתְפַּשֵּׁט בַּגָּלוּת הָאַחֲרוֹנָה מִיַּם עָד יָם. וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם - עִרְבּוּבְיָה רָעָה. עֲמָלֵקִים, נְפִילִים, תַּעֲרֹבֶת שֶׁל כֹּל הָאֻמּוֹת בְּכָל צַד בַּגָּלוּת הָאַחֲרוֹנָה, בֵּין בְּיִשְֹרָאֵל, בֵּין בְּיִשְׁמָעֵאל, בֵּין בְּעֵשָׂו. וּבַבְּהֵמָה - אֵלוּ בְּנֵי עֵשָׂו שֶׁשִּׁלְטוֹנָם בְּכָל הָאָרֶץ.


הָרָאשִׁים שֶׁל המֵיְיסוֹנִים הַכִי בְּכִירִים בָּעוֹלָם נִמְצָאִים בַּלִּשְׁכָּה בְּמֶמְפִיס בְּמִצְרַיִם וְהֵם הַרְבֵּה מֵעֵבֶר לְדַרְגָּה 33. לֹא יוֹדְעִים שׁוּם דָּבָר מִמָּה שֶׁמִּתְרַחֵשׁ שָּׁם בִּפְנִים.

הֵם עוֹסְקִים שָּׁם בִּכְשָׁפִים מְאֹד רְצִינִיִּים וּבָטוּחַ קָשׁוּר לָעַיִן הָרַע.
הַמִּיתוֹלוֹגְיָה הַמִּצְרִית וּמִצְרַיִם הָעַתִּיקָה הֵן הַמָּקוֹר הָרִאשׁוֹן שֶׁמִּמֶּנּוּ הֵם לָקְחוּ סְמָלִים וְסַמְמָנִים וְשֵׁמוֹת שֶׁל אֵלִים.

הָעֶרֶב־רָב הָיוּ חַרְטֻמֵּי מִצְרַיִם בִּמְקוֹרָם. מְכַשְּׁפִים. אֵלֶה שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא אָמַר לְמֹשֶׁה רַבֵּנוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם שֶׁלֹּא לְגַיְּרָם וּמֹשֶׁה רַבֵּנוּ ע"ה הִתְעַקֵּשׁ לְגַיֵּר.
אֵלֶה שיש"ו נָסַע לְמִצְרַיִם וְלָמַד אֶת כִּשְפֵיהֶם, מָה שֶׁמֻּזְכָּר בַּגְּמָרָא.


מסביר רִבִּי חִיָּא בַּזֹּהַר עַל בַּמִּדְבָּר בְּדַף ק"ס עַ"ב:
רִבִּי חִיָּא אָמַר, תְּלָת שְׁמָהָן אִקְרוּן, נְפִילִים. עֲנָקִים. רְפָאִים. וְכֻלְּהוּ אורכי יוֹמֵי. נפילין אִקְרוּן בְּקַדְמִיתָא, לַּבָּתָר כַּד אִתְחַבְּרוּן בְּבַנְתְּ בְּנֵי נְשָׁא, וְאוֹלִידוּ מִנַּיְיהוּ, אִקְרוּן עֲנָקִים. לַּבָּתָר דַּהֲווּ אָזְלֵי ושטאן בְּהַאי עַלְמָא, וּמִתְרַפְּיין מֵהַהוּא דִלְעֵילָא, אִקְרוּן רְפָאִים.

בְּתִקּוּנֵי הַזֹּהַר, תִּקּוּן 20 וְ- 21 בְּדַף נ"ה עַמּוּד א' מֵבִיא רִשְׁבִּ"י תֵּאוּר שֶׁל הַגָּלוּת הָאַחֲרוֹנָה, הִיא הַגָּלוּת הָרְבִיעִית, הִיא גָלוּת הָעֶרֶב רָב:

וּרְשִׁיעָיָא דְּאִינּוּן עֶרֶב רָב אִתְּמַר בְּהוֹן סו"ף פסו"ק, דְּאִינּוּן מִזַּרְעָא דְעֲמָלֵק דְּאִתְּמַר בֵּיהּ (שמות יז טו) וַיֹּאמֶר כִּי יָד עַל כֵּס י"ה, וְאִינּוּן חָמֵשׁ מִינִים עֲמָלֵקִים גִּבּוֹרִים נְפִילִים עֲנָקִים רְפָאִים, דְּכֻלְּהוּ מִסְתַלְקִין וּמִתְגַּבְּרִין עַל יִשְׂרָאֵל בְּגָלוּתָא, הֲדָא הוּא דִכְתִיב (בראשית ז יח) וַיִּגְבְּרוּ הַמַּיִם וַיִּרְבּוּ מְאֹד עַל הָאָרֶץ, אַרְבַּע זִמְנִין כְּתִיב וַיִּגְבְּרוּ וְגָבְרוּ, לְקַבֵּל אַרְבַּע גלוון, וְעָלַיְהוּ אִתְּמַר סו"ף פסו"ק, דְּפָּסִיק לוֹן קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא לְסוֹף יוֹמַיָּא מֵעָלְמָא


מַסְבִּיר לָנוּ בַּזֹּהַר חָדָשׁ עַל פָּרָשַׁת בְּרֵאשִׁית:
וּבָא הַכָּתוּב לְהוֹרוֹת, (בראשית ו, ד) "הַנְּפִלִים הָיוּ בָאָרֶץ", אֵלוּ אָדָם וְאִשְׁתּוֹ, שֶׁהֵם הָיוּ שֶׁנָּפְלוּ בָּאָרֶץ, בְּלֹא אָב וָאֵם. וְלָמָּה נִקְרָאוּ נְפִילִים. שֶׁנָּפְלוּ מִמַּעֲלָתָם שֶּׁהָיָה לָהֶם. כְּלוֹמַר, נֹפְלִים הֵם מִכְּמוֹת שֶּׁהָיוּ כְּבָר. נְפָלִים הֵם, עַל שֶׁנִּטְרְדוּ מִגַּן עֶדֶן, וְלֹא חָזְרוּ לְשָׁם.

מוֹסִיף הַזֹּהַר עַל הַנְּפָלִים שֶׁנִּטְרְדוּ מִגַּן עֶדֶן, וְלֹא חָזְרוּ לְשָׁם, שֶׁלֹּא רַק שֶׁלֹּא חָזְרוּ לְשָׁם, אֶלָּא שֶׁבְּנוֹסָף לְכָךְ הַקָדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא הִפִּילָם לְמָטָּה בְּשַׁלְשְׁלָאוֹת!!!



הִנֵּה כָּאן (הַזֹּהַר המתורגם על בראשית דף כ"ה עמוד א'):
הַנְּפִילִים, עֲלֵיהֶם נֶאֱמַר (בראשית ו, ב) וַיִּרְאוּ בְנֵי הָאֱלֹהִים אֶת בְּנוֹת הָאָדָם כִּי טֹבֹת הֵנָּה. וְאֵלֶּה הֵם מִין שֵׁנִי מֵהַנְּפִילִים הָאֵלֶּה מִלְמַעְלָה. שֶׁכְּשֶׁרָצָה הַקָדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לַעֲשׂוֹת אָדָם, שֶּׁאָמַר נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ וגו', רָצָה לַעֲשׂוֹת אוֹתוֹ רֹאשׁ לְכֹל הָעֶלְיוֹנִים לִהְיוֹת מְמֻנֶּה עַל כֻּלָּם וְשֶׁיִּהְיוּ מִתְמָנִים עַל יָדוֹ, כְּמוֹ שֶּׁיּוֹסֵף שֶׁנֶּאֱמַר בּוֹ (בראשית מא, לד) וְיַפְקֵד פְּקִדִים עַל הָאָרֶץ, הֵם רָצוּ לְקַטְרְגוֹ וְאָמְרוּ (תהלים ח, ה) מָה אֱנוֹשׁ כִּי תִזְכְּרֶנּוּ וּבֶן אָדָם כִּי תִפְקְדֶנּוּ, שֶׁעָתִיד לַחֲטֹא לְפָנֶיךָ. אָמַר לָהֶם הַקָדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא: אִם אַתֶּם הֱיִיתֶם לְמָטָּה כְּמוֹתוֹ, הֱיִיתֶם חוֹטְאִים יוֹתֵר מִמֶּנּוּ. מִיָד - וַיִּרְאוּ בְנֵי הָאֱלֹהִים אֶת בְּנוֹת הָאָדָם כִּי טֹבֹת הֵנָּה וַיִּקְחוּ לָהֶם נָשִׁים מִכֹּל אֲשֶׁר בָּחָרוּ, חָשְׁקוּ בָּהֵם, וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא הִפִּילָם לְמָטָּה בְּשַׁלְשְׁלָאוֹת.

וְעוֹד מוֹסִיף בַּחֲסָדָיו וּמְתָאֵר לָנוּ, כְּדֵי שֶׁנִּלְמַד וְנָבִין מִי הֵם, מָה הֵם עוֹשִׁים פֹּה, לָמָּה שׁוֹלְטִים עָלֵינוּ בָּעוֹלָם הַזֶּה, מֵהֵיכָן מְקוֹרָם וּלְאָן תַּכְלִיתָם וְכֵיצַד נזהה אוֹתָם (הַזֹּהַר המתורגם על בראשית דף כ"ה עמוד ב'):
וְהֵם עז"א ועזא"ל, שֶׁמֵּהֶם הַנְּשָׁמוֹת שֶׁל הָעֶרֶב רָב, שֶׁהֵם הַנְּפִילִים, שֶׁהִפִּילוּ עָצְמָם לִזְנוֹת אַחַר נָשִׁים שֶּׁהֵן טוֹבוֹת, וְלָכֵן הִפִּילָם הַקָדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מֵהָעוֹלָם הַבָּא שֶׁלֹּא יִהְיֶה לָהֶם חָלָק שָּׁם, וְנָתַן לָהֶם שְׂכָרָם בָּעוֹלָם הַזֶּה, כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר (דברים ז, י) וּמְשַׁלֵּם לְשֹׂנְאָיו אֶל פָּנָיו לְהַאֲבִידוֹ לֹא יְאַחֵר לְשֹׂנְאוֹ אֶל פָּנָיו יְשַׁלֶּם לוֹ:


הֶמְשֵׁךְ הַמִּינִים – מִין הַגִּבּוֹרִים (הַבּוֹנִים):
הַגִּבּוֹרִים - מִין שְׁלִישִׁי, עֲלֵיהֶם נֶאֱמַר (בראשית ו, ד) הֵמָּה הַגִּבֹּרִים אֲשֶׁר מֵעוֹלָם אַנְשֵׁי הַשֵּׁם, וְהֵם מִצַּד אֵלֶּה שֶׁנֶּאֱמַר בָּהֶם (בראשית יא, ד) וַיֹּאמְרוּ הָבָה נִבְנֶה לָּנוּ עִיר וּמִגְדָּל וְרֹאשׁוֹ בַשָּׁמַיִם וְנַעֲשֶׂה לָּנוּ שֵׁם פֶּן נָפוּץ עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ. וְנַעֲשֶׂה לָנוּ שֵּׁם. וּבוֹנִים בָּתֵּי כְּנֵסִיּוֹת וּמִדְרָשׁוֹת, וְשָׂמִים בָּהֵם סֶפֶר תּוֹרָה וַעֲטָרָה עַל רֹאשׁוֹ, וְלָא לְשֵׁם ה', אֶלָּא לַעֲשׂוֹת לָהֶם שֵׁם.


הַזֹּהַר עַל בְּרֵאשִׁית דַּף ל"ז ע"א מוֹסִיף לָנוּ מֵידָע חָשׁוּב:
רִבִּי חִיָּא אָמַר, בְּנֵי קַיִן הָיוּ בְּנֵי אֱלֹהִים, שֶׁהֲרֵי כְּשֶׁבָּא סמא"ל עַל חַוָּה, הִטִּיל בָּהּ זֻהֲמָה וְהִתְעַבְּרָה וְהוֹלִידָה אֶת קַיִן, וְהַמַּרְאֶה שֶׁלּוֹ לֹא הָיָה דוֹמֶה לִשְׁאָר בְּנֵי אָדָם, וְכֹל אוֹתָם שֶׁבָּאוּ מֵהַצָּד שֶׁלוֹ, לֹא הָיוּ נִקְרָאִים אֶלָּא בְּנֵי הָאֱלהִים.
בְּנֵי קַיִן (שֶׁבֵּינֵיהֶם גם תּוּבַל קַיִן לֹטֵשׁ כָּל חֹרֵשׁ נְחֹשֶׁת וּבַרְזֶל וַאֲחוֹת תּוּבַל קַיִן נַעֲמָה – הַבּוֹנֶה הָרִאשׁוֹן, שֶׁחִירָם אַבִּיף מִצֶּאֱצָאָיו עַל פִּי אֱמוּנַת הַמָאסוֹנִים) לֹא בָּאִים מֵאָדָם וְחַוָּה אֶלָּא מֵהַחִבּוּר שֶׁל הַנָּחָשׁ הַקַּדְמוֹנִי עִם חַוָּה !!!!!

כְּלוֹמַר, אֲבִיהֶם הוּא הס.מ. הַנָּחָשׁ. הַשָּׂטָן !!!
לָכֵן הֵם רוֹאִים בּוֹ כֹּחַ הַחִיּוּת, הַמַּתִּירָנוּת, הַחוֹפֵשׂ.
לָכֵן הֵם מַרְגִּישִים כְּלַפָּיו אַהֲבָה וְקֶשֶׁר!
הֵם לֹא סְתַּם טוֹעֲנִים שֶׁהֵם לֹא בָּנָיו שֶׁל השם.

וְהַמִּשְׁפָּט הָאַחֲרוֹן מַסְבִּיר מְפֹרָשׁוֹת מַדּוּעַ הֵם שׂוֹנְאִים אֶת בְּנֵי הָאָדָם שִׂנְאַת מָוֶת:
כִּי הֵם אֵינָם רוֹאִים עַצְמָם בְּנֵי אָדָם. הֵם לֹא הַבָּנִים שֶׁל אָדָם! הֵם בְּנֵי לוּסִיפֶר. בָּנָיו שֶׁל הֵילֵל בֶּן שָׁחַר. בָּנָיו שֶׁל נָחָשׁ הַקַּדְמוֹנִי. יֵּשׁ לָהֶם תְּפִיסָה פָּגָאנִית וְלָכֵן אֵינָם מְסֻגָּלִים לִתְפוֹס אֲחָדוֹת השם, מָה שֶׁמְּחַיֵּב מִבְּחִינַת תְּפִיסָתָם לְהִתְיַחֵס לקב"ה (שֶׁהֵם מְצַיְּנִים שְׁמוֹ הַמְפֹרָשׁ) כֶּאֱלוֹהַּ אֶחָד וְלְלוּסִיפֶר כֶּאֱלוֹהַּ נִפְרַד.

וּמַסְבִּיר כָּאן הַזֹּהַר הַקָדוֹשׁ שָׁחוֹר עַל גַּבֵּי לָבָן שֶׁהֵם אָכֵן לֹא נִקְרָאִים בְּנֵי אָדָם כִּי אִם בְּנֵי הא-להים.
בְּנֵי־הָאוֹר.
הַמּוּאָרִים.
כֹּל אֵלֶה שֶׁבָּאוּ מֵהַצַּד שֶׁל הס.מ.

רִבִּי יִצְחָק בַּזֹּהַר מַסְבִּיר שֶׁנְּפִילִים מִלְּשׁוֹן נְפָלִים (עֻבַּר שֶׁנּוֹפֵל) וְהוּא מַסְבִּיר שֶׁכַּאֲשֶׁר נִחָם השם עַל שֶׁבָּרָא אֶת הָאָדָם, אֲלֵיהֶם הִתְכַּוֵּן.
וּבֶאֱמֶת אַחַר כָּךְ הֵבִיא אֶת הַמַּבּוּל.


מוּבָא בְּסֵפֶר שַׁעֲרֵי קְדוּשָׁה לְרִבִּי חַיִּים וִיטָאל זִי"עַ:
וְאֵין בֶּן דָּוִד בָּא עָד שֶׁתּוּסַר הַקִּנְאָה כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב (ישעיה י"א י"ג) וְסָרָה קִנְאַת אֶפְרַיִם וְצֹרְרֵי יְהֹוּדָה יִכָּרֵתוּ אֶפְרַיִם לֹא יְקַנֵּא אֶת יְהֹוּדָה וִיהוּדָה לֹא יָצֹר אֶת אֶפְרָיִם, וְלֹא עוֹד כִּי אֲפִלּוּ מַלְאֲכֵי מָרוֹם נָפְלוֹ מִקְּדֻשָּׁתָם עַל זֶה כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב בְּפִרְקֵי דְּרִבִּי אֱלִיעֶזֶר (פֶּרֶק י"ג-י"ד) עַל סמא"ל שֶּׁהָיָה גָּדוֹל מִן הַשְּׂרָפִים שֶּׁאֵין לָהֶם רַק שֵׁשׁ כְּנָפַיִם וְהוּא הָיוּ לוֹ שְׁנֵים עָשָׂר כְּנָפַיִם וְנֶעֱקַר מִן הַקְּדוּשָׁה בִּשְׁבִיל קִנְאָה עַל הָאָדָם, וְכֵן הַנְּפִילִים עז"א ועזא"ל נִטְרְדוּ מִן הָעוֹלָם עַל שֶׁנִּתְקַנְּאוּ בָּאָדָם, וְכָל מִי שֶׁיֵּשׁ בּוֹ קִנְּאָה עַצְמֹתָיו מַרְקִיבִין, ולכן ראוי לָאָדָם לִהְיוֹת שָׂמֵחַ בְּחֶלְקוֹ אַף אִם מְעַט הוּא [חֶלְקוֹ], כִּי לֹא טוֹב הוּא מֵהִלֵל הַזָקֵן וְרִבִּי חֲנִינָא בֶּן דּוֹסָא וְרִבִּי יְהוּדָה בַּר אֶלְעָאי וְרִבִּי אֶלְעָזָר בֶּן פְּדָת וְזוּלָתָם:



"לֹא תְאֻנֶּה אֵלֶיךָ רָעָה וְנֶגַע לֹא יִקְרַב בְּאָהֳלֶךָ"
(תהלים צא, י)